Όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο Blog, τα χρώματα έχουν πολύ μεγαλύτερη επίδραση πάνω μας από ότι πιστεύαμε. Την προηγούμενη φορά αναφερθήκαμε στα θερμά χρώματα, στο πως μας επηρεάζουν ψυχολογικά, τι υποδηλώνει ένα αγαπημένο χρώμα για εμάς και πως λειτουργούν στον γραφιστικό τομέα. Σε αυτό το μέρος, θα αναπτύξουμε αντίστοιχα για την λειτουργία των ψυχρών χρωμάτων. Πάμε λοιπόν να τα αναλύσουμε ένα ένα.

Το πρώτο χρώμα που θα ασχοληθούμε είναι το πράσινο. Το πράσινο αποτελεί ένα χρώμα το οποίο προσφέρει στο νευρικό μας σύστημα ηρεμία και εξισσορόπηση. Συνδέεται άρρηκτα με την φύση, για αυτό και λειτουργεί ως ηρεμιστικό χρώμα καθώς συμβολίζει την ελπίδα, την ανάπτυξη και την φυσικότητα. Αν το αγαπημένο σου χρώμα είναι το πράσινο, αυτό φανερώνει ότι κάποιος τείνει να είναι πιο πρακτικός άνθρωπος, λάτρης συνήθως της φύσης, ήρεμη δύναμη, με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και άτομο που εκ φύσεως φροντίζει. Στην γραφιστική το πράσινο χρησιμοποιείται σε προϊόντα που έχουν να κάνουν με την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία, καθως και σε προϊόντα που έχουν να κάνουν με υγεία, οικολογία και τεχνολογική φρεσκάδα, (πχ. Spotify, Heineken, Whole Foods).

Το επόμενο χρώμα είναι ένα χρώμα που αποπνέει γαλήνη και δεν είναι κανένα άλλο εκτός από το μπλε. Το μπλε προσφέρει μια έμφυτη ψυχική ηρεμία, καθώς είναι στενά συνδεδεμένο με τον ουρανό και την θάλασσα, κάτι που φέρνει αίσθηση σταθερότητας και σιγουριάς. Λειτουργεί ως θεμέλιο για την μείωση του άγχους και της συναισθηματικής φόρτισης, καθώς ακονίζει την λογική σκέψη και βοηθάει στην συγκέντρωση. Αν το αγαπημένο σου χρώμα είναι το μπλε, τότε αυτό δείχνει πιθανώς έναν άνθρωπο πιστό, αξιόπιστο, με εσωτερική σιγουριά που ξέρει να παίρνει σωστές αποφάσεις με αυτοπεποίθηση, ηρεμία και που αποφεύγει τις διαμάχες. Στην γραφιστική το μπλε χρησιμοποιείται συνήθως σε τράπεζες, ασφάλειες είτε σε εταιρίες τεχνολογίας γιατί εμπνέει σεβασμό και επαγγελματισμό. Ωστόσο χρησιμοποιείται και σε ιατρικά ή εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (πχ. Oral B, Intel, Skype, Allianz).

Το τελευταίο χρώμα από τα ψυχρά που θα αναπτύξουμε, είναι το Μωβ. Το Μωβ ως χρώμα, προσφέρει μυστήριο, έμπνευση, υψηλά ιδανικά και έχει συνδεθεί με την δημιουργικότητα. Δίνει την αίσθηση της αυθεντικότητας, του ασυνήθιστου, της φαντασίας και της διαισθητικότητας. Γενικότερα είναι ένα χρώμα που στα παλαιότερα χρόνια θεωρούνταν σήμα κατατεθέν στις βασιλικές οικογένειες, καθώς ήταν το πιο σπάνιο χρώμα λόγω έλλειψης πόρων και χρημάτων για την υλοποίηση του. Αν το αγαπημένο σου χρώμα είναι το μωβ, τότε αυτό υποδηλώνει ευαισθησία, ηρεμία, ήσυχο πνεύμα, χαρισματικότητα, και ένα είδος εσωστρέφειας. Συνήθως σε άτομα που προτιμούν το μωβ, τους υποβόσκει μια έμφυτη καλλιτεχνική έφεση. Στην γραφιστική το μωβ χρησιμοποιείται σε brand που αφορούν το τομέα της μόδας, της ομορφιάς και αντιγήρανσης, καθώς και σε creative agencies ή art projects. Όπως και σε creative brands που θέλουν να δείξουν την αυθεντικότητα και την δημιουργικότητα τους. (πχ. Claires, Milka, Twitch).
Πηγές: empower-yourself-with-color-psychology.com